Εγκαίνια Ιερού Ναού

p.manolis

Νέο μέλος
Η ΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΑΡΑΣ ΤΟΥ ΙΑΜΑΤΙΚΟΥ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ ΑΝΔΡΟΥ
ΚΑΙ ΤΑ ΙΕΡΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΟΜΩΝΥΜΟΥ ΝΑΟΥ
ΣΤΗΝ ΝΕΟΪΔΡΥΘΕΙΣΑ ΕΝΟΡΙΑ ΚΟΚΚΙΝΟΥ ΜΕΤΟΧΙΟΥ ΜΟΥΡΝΙΩΝ ΧΑΝΙΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
( ΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ)



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 – ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2009


Πρόγραμμα εκδηλώσεων:

Α. Υποδοχή τιμίας Κάρας και ιερών λειψάνων αγίων Μαρτύρων.

Παρασκευή 2/10/2009 Κόκκινο Μετόχι, συμβολή των Οδών Αγίας Μαρίνας και Σοφοκλή. Βενιζέλου.
18.00 Υποδοχή της αγίας Κάρας και των ιερών λειψάνων αγίων Μαρτύρων. Δέηση και πομπή προς τον ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος.
18.20 Δοξολογία και προσφωνήσεις.
18.50 Ακολουθία καταθέσεως Ιερών λειψάνων των αγίων Μαρτύρων επί του αγίου Δισκαρίου.
19.00 Μέγας αρχιερατικός εσπερινός των εγκαινίων χοροστατούντος του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου Κυδωνίας και Αποκορώνου κ.κ. Δαμασκηνού.
20.30 Δεξίωση στον αύλιο χώρο του Ναού.
22.00 Το απόδειπνο με τους χαιρετισμούς στον άγιο Παντελεήμονα και η ακολουθία του Όρθρου.

Β. Τα Εγκαίνια του Ναού.

Σάββατο 3/10/2009.
07.00 Η ακολουθία των Ωρών.
07.30 Η ακολουθία των εγκαινίων και η Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Δαμασκηνού.
11.00 Παραδοσιακή Φιλοξενία.
18.00 Η ακολουθία του εσπερινού, παράκληση εις τον ιαματικό Παντελεήμονα και μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των κτητόρων, ευεργετών και δωρητών του ναού μας.
21.30 Απόδειπνο και χαιρετισμοί στον ιαματικό Παντελεήμονα.

Γ. Εγκαίνια γραφείου και αιθούσης φιλοξενίας.

Κυριακή 4/10/2009
06.45 Όρθρος Αρχιερατική Θεία Λειτουργία και χειροτονία πρεσβυτέρου προεξάρχοντος του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτου μας κ.κ. Δαμασκηνού.
11.00 Εγκαίνια γραφείου και αιθούσης φιλοξενίας της Ενορίας μας.
11.30 Παραδοσιακή Φιλοξενία.
18.00 Εσπερινός Παράκληση απόδειπνο με τους χαιρετισμούς εις το ιαματικό Παντελεήμονα.
21.30 Νυκτερινή Θεία λειτουργία.

Δ. Αναχώρηση αγίας Κάρας.

Δευτέρα 5/10/2009
07.30 Παράκληση εις τον ιαματικό Παντελεήμονα και αγιασμός.
18.00 Εσπερινός παράκληση, απόδειπνο με τους χαιρετισμούς εις τον άγιο Παντελεήμονα.
20.00 Αναχώρηση αγίας Κάρας.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Παπά Μανώλη,
Κατ᾿ ἀρχήν καλωσορίσατε στό φόρουμ!
Εὐχαριστοῦμε γιά τήν πληροφόρηση τοῦ σημαντικοῦ αὐτοῦ γεγονότος τῆς ἐνορίας σας στήν εὐλογημένη ἐπαρχία καί ἱστορική πόλη τῆς Κυδωνίας καί γύρω περιοχή τῶν Χανίων (παλαιᾶς -καί νῦν;- πρωτευούσης τῆς Κρήτης), τοῦ γεγονότος τῶν ἐγκαινίων τοῦ ναοῦ σας, συνδυαζόμενα μέ τήν ἔλευση τῆς τιμίας κάρας τοῦ ἁγίου μεγαλομάρτυρος καί ἰαματικοῦ Παντελεήμονος ἀπό τήν ἱ. μονή Παναχράντου Ἄνδρου, προφανῶς μετά τοῦ καθηγουμένου π. Εὐδοκίμου, γνωστοῦ μας παλαιόθεν καί ἀπό προσκυνηματική ἐκδρομή τῆς ἐνορίας μας τό 2003.

Πάτερ,
Καλή δύναμη νά ἔχετε καί τήν εὐλογία τοῦ μεγαλομάρτυρος. Μοῦ ἔκανε ἐντύπωση ἡ εὔκτατη (δια)ρύθμιση τῶν ἀκολουθιῶν καί τελετῶν, πού δείχνει ὅτι εἶστε «ψαγμένοι» ἐσεῖς καί ὁ μητροπολίτης σας προφανῶς κ. Δαμασκηνός, τόν ὁποῖον εἶχα τήν τιμή νά γνωρίσω πέρσι στό Ἅγ. Ὄρος.
Πρόσεξα ὅτι προβλέψατε τήν ἀκολουθία τοῦ ὄρθρου ἀπό βραδύς, ὥστε τό πρωί νά ὑπάρχει μόνη ἡ ἀκολουθία τῶν ἐγκαινίων μετά τῆς θ. λειτουργίας, τῆς πρώτης ἐπί τῆς ἄρτι καθαγιασθείσης ἁγίας τραπέζης, ὥστε νά μήν παραταθεῖ ἡ ὅλη τελετή πέραν τῆς 11ης, καί νά φθάνει ἕως τῆς 12ης μ. ἤ καί 1ης μ.μ. ὡς συνήθως γίνεται.
Πιστεύω ὅτι θά ἔχετε ὑπόψιν σας τό ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΙΚΟΝ (ΕΥΧΟΛΟΓΙΟΝ Δ΄) - ΕΚΔΟΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ 2003, καί τάς ὁδηγίας τοῦ μακαριστοῦ καθηγητοῦ τῆς Λειτουργικῆς Ἰω. Φουντούλη στό εἰσαγωγικόν σημείωμα, ὅπου τά ἐγκαίνια ἐντάσσονται ἐντός τῆς θ. λειτουργίας, ὡς πρῶτον μέρος αὐτῆς. Περί αὐτοῦ ἔχουμε ἀναφερθεῖ ἐδῶ.

Συγχαρητήρια καί γιά τά «Εγκαίνια γραφείου και αιθούσης φιλοξενίας της Ενορίας» σας, πού δείχνει τήν ἐν γένει δραστηριότητά σας.

Νά μήν λησμονεῖτε δέ κατ᾿ ἔτος νά τελεῖτε καί τήν ἀνάμνησιν τῶν ἐγκαινίων, πανάρχαια πράξη, ὅπως ἐξηγεῖ ὁ ἀείμνηστος καθηγητής στό προαναφερθέν εἰσαγωγικόν σημείωμα, μαρτυρούμενη σέ χφφ. καί ἔντυπα Μηναῖα, ἀρχαῖα τυπικά καί ἔργα Πατέρων, καί ὅπως γίνεται σέ πολλές ἐνορίες. Γιά παράδειγμα δεῖτε ἐδῶ κι ἐδῶ.

Πάτερ,
Καί πάλι καλοσωρίσατε καί καλή δύναμη!
Εὔχεσθε!


 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
(...μάλλον το γνωρίζετε αλλά) υπάρχει και η έκδοση του Ιδρύματος Βυζαντινής Μουσικολογίας σε επιμέλεια κ.Γρ.Στάθη στη σειρά "Λατρειολογήματα" Νο 3 με τίτλο: "ΕΓΚΑΙΝΙΑ ήτοι Τάξις και Ακολουθία εις εγκαίνια ναού κατά το Βυζαντινό Τυπικό. Εκτός από την τυπική διάταξη υπάρχουν και τα ψαλλόμενα μέλη. Οι ψαλμικοί στίχοι των εγκαινίων σε μελοποίηση του κ.Στάθη. Εκτός αυτών όμως περιέχει και κάποια παλαιά όπως το αντί Χερουβικού "Κύριε ηγάπησα ευπρέπειαν" Νικηφόρου του Ηθικού, Κοινωνικό του Μπερεκέτη αλλά και το καλοφωνικό ποίημα του Νικηφόρου Ηθικού "Άρατε πύλας" σε α' ήχο. Η έκδοση είναι του 2004.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τὸ ἔχω προμηθευθεῖ, εἶναι ἐξαιρετικὰ προσεγμένη ἔκδοση καὶ πολὺ ἐνδιαφέρουσα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Διαβάζοντας τὸ πόνημα τοῦ κ. Στάθη, ποὺ διακρίνεται ἀπὸ ἰδιαίτερα ἐμβριθῆ εἰσαγωγή, διαπίστωσα κάποια σημεία ποὺ μὲ δυσκολεύουν προσωπικά. Στὴ σελ. 86 ἀναφέρεται ὅτι ὁ ψαλμὸς ρμδ΄ «ἐμελίσθη εἰς τροχαϊκὴν διποδίαν, μετ᾿ ἐξαιρέσεων». Ἐπειδὴ στὴν Φιλοσοφικὴ ὅταν παρακολουθοῦσα μαθήματα κλασικῆς φιλολογίας παρέλειψα τὸ μάθημα τῆς Μετρικῆς, ἄς μὲ διαφωτίσει κάποιος περὶ τίνος πρόκειται .

Ἀμέσως μετὰ ἀναφέρεται ὁ ἦχος τῆς μελοποίησης «ἦχος α ἔσω, Νάος» μὲ ἀπήχημα ανανες ποὺ καταλήγει σὲ ΓΑ μὲ σπάθη. Ἐρώτηση στοὺς ἀρχαιομαθεῖς τοῦ forum γιὰ κάποια πρακτικὴ συμβουλὴ στὴν ἐκτέλεση τοῦ ἤχου.

Καὶ μιὰ τελευταία παρατήρηση. Τὸ μουσικὸ κείμενο χωρίζεται μὲ διπλὲς διαστολὲς καὶ σημειώνονται οἱ ἀριθμοὶ 9 καὶ 6. Ἀπὸ πρόσφατες συζητήσεις στὸ forum καταλαβαίνω ὅτι πρόκειται γιὰ ἑννεάσημους καὶ ἐξάσημους. Ἐγώ μέχρι τώρα διαβάζοντας ἀπὸ τὶς παλαιὲς ἐκδόσεις δὲν γνωρίζω αὐτοὺς τοὺς χρόνους πὼς ἐκτελοῦνται καὶ πῶς σχετίζονται μὲ αὐτοὺς ποὺ ἔχω μάθει (2-3-4σημο). Ὑπάρχουν κάποιες πρακτικὲς συμβουλὲς γιὰ νὰ μελετήσω τὴν σύνθεση; Δηλώνω τὴν ἄγνοιά μου γιὰ ὅλα τὰ παραπάνω, καλῶς ἤ κακῶς.

Νὰ σημειώσω ὅτι τὴν ἴδια σήμανση παρατηρῶ καὶ στὴν σελ. 106. Ὅλα τὰ ὑπόλοιπα μουσικὰ κείμενα ἀποδίδονται μὲ τὴν καθιερωμένη σημειογραφία καὶ δὲν ἀντιμετώπισα προβλήματα.

Τώρα, στὴν σελ. 82 τὸ ἀπολυτίκιο τῶν ἐγκαινίων ἀναφέρεται ὅτι ψάλλεται σὲ «ἦχο λέγετο, μαλακὸ χρωματικό». Στὴν σελ. 112 μελοποιεῖται ὁ ψαλμὸς ν΄(50) σὲ «ἦχο λέγετο ἤτοι πλ. Β διατονικός». Στὴ σελ. 55 ὁ ἦχος τοῦ κανόνα ἀναφέρεται «ἦχος λέγετος» σκέτος. Ἔχω μπερδευτεῖ. Οἱ γνώσεις μου εἶναι ἑνὸς ἁπλοῦ ψάλτη χωρὶς ἰδιαίτερη θεωρητικὴ κατάρτιση. Παρατηρῶ ὄμως, ὅτι πρώτη φορὰ διαπιστώνω δυσκολία στὴν μελέτη μουσικοῦ κειμένου καὶ συμπεραίνω πὼς πιθανῶς αὐτὰ ποὺ γνώριζα δὲν εἶναι ἀρκετὰ γιὰ νὰ διαβάσω καὶ κατόπιν νὰ ἀποδώσω τὸ κείμενο.

Ὅλα τὰ παραπάνω τὰ ἔχω δεῖ σὲ συζητήσεις κατὰ καιροὺς ἀλλὰ θεωροῦσα ὅτι ἀνήκουν στὴν σφαίρα τῆς ἔρευνας καὶ ὅτι παραμένουν σὲ ἐπίπεδο θεωρητικῆς ἀναζήτησης. Μᾶλλον ἔκανα λάθος καὶ πρέπει νὰ ξαναδιαβάσω θεωρία ὄχι πλέον γιὰ θεωρητικὴ γνώση ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ μπορῶ νὰ ἀποδώσω στὸ ἀναλόγιο.

Εὐχαριστῶ.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Στὴ σελ. 86 ἀναφέρεται ὅτι ὁ ψαλμὸς ρμδ΄ «ἐμελίσθη εἰς τροχαϊκὴν διποδίαν, μετ᾿ ἐξαιρέσεων». Ἐπειδὴ στὴν Φιλοσοφικὴ ὅταν παρακολουθοῦσα μαθήματα κλασικῆς φιλολογίας παρέλειψα τὸ μάθημα τῆς Μετρικῆς, ἄς μὲ διαφωτίσει κάποιος περὶ τίνος πρόκειται .

Τις τελευταίες δεκαετίες στην παράδοση του Αγίου όρους (και δη αυτή των Καρυών) συναντούμε κάποια μέλη τα οποία ψάλλονται σε εξάσημο ρυθμό όπως τα "Θου Κύριε" τα πασαπνοάρια του εωθινού ευαγγελίου, κάποια Κύριε ελέησον κ.α. Όπως φαίνεται από τον τονισμό των λέξεων δεν πρόκειται για τρίσημο ρυθμό αλλά για εξάσημο ρυθμό. Πρόκειται για τον "διτρόχαιο δακτυλικό" της αρχαίας Ελληνικής μουσικής σύμφωνα με το θεωρητικό του Χρυσάνθου αλλά ακόμα και των νεωτέρων όπως αυτά του Σ.Καρά και του Α.Ευθυμιάδου. "Διτρόχαιος δακτυλικός" λέγεται ο εξάσημος ο οποίος έχει χρονική αύξηση στο 1 και στο 4...υπάρχουν και 'αλλες παραλαγές αλλά αυτή η μορφή χρησιμοποιήθηκε στην ψαλτική...το "μετ εξαιρέσεων" σημαίνει ότι συναντάται (στην συγκεκριμένη σύνθεση) και εννεάσημος ρυθμός...Υπάρχει η προφορική πράδοση στο Όρος ότι αυτός που τα εισήγαγε πρώτος είναι ο Συνέσιος Σταυρονικητιανός, ο οποίος ήταν και ο δάσκολος του διακο Διονύση Φιρφιρή.

Ἀμέσως μετὰ ἀναφέρεται ὁ ἦχος τῆς μελοποίησης «ἦχος α ἔσω, Νάος» μὲ ἀπήχημα ανανες ποὺ καταλήγει σὲ ΓΑ μὲ σπάθη. Ἐρώτηση στοὺς ἀρχαιομαθεῖς τοῦ forum γιὰ κάποια πρακτικὴ συμβουλὴ στὴν ἐκτέλεση τοῦ ἤχου.

"Αρχαιομαθής" δεν είμαι:rolleyes: αλλά θα απαντήσω ότι τον τελευταίο καιρό έχει γίνει ολόκληρη συζήτηση για τον κλάδο αυτόν του α' ήχου, όπου ανέβηκαν διάφορα επιχειρήματα από την χειρόγραφη παράδοση...πάντως ο κ.Στάθης δεν νομίζω να θέτει Σπάθη για να δηλώσει τον κλάδο αυτόν αλλά Θέμα απλούν, ένα σημάδι δανεισμένο από την παλαιότερη γραφή.

Καὶ μιὰ τελευταία παρατήρηση. Τὸ μουσικὸ κείμενο χωρίζεται μὲ διπλὲς διαστολὲς καὶ σημειώνονται οἱ ἀριθμοὶ 9 καὶ 6. Ἀπὸ πρόσφατες συζητήσεις στὸ forum καταλαβαίνω ὅτι πρόκειται γιὰ ἑννεάσημους καὶ ἐξάσημους. Ἐγώ μέχρι τώρα διαβάζοντας ἀπὸ τὶς παλαιὲς ἐκδόσεις δὲν γνωρίζω αὐτοὺς τοὺς χρόνους πὼς ἐκτελοῦνται καὶ πῶς σχετίζονται μὲ αὐτοὺς ποὺ ἔχω μάθει (2-3-4σημο). Ὑπάρχουν κάποιες πρακτικὲς συμβουλὲς γιὰ νὰ μελετήσω τὴν σύνθεση; Δηλώνω τὴν ἄγνοιά μου γιὰ ὅλα τὰ παραπάνω, καλῶς ἤ κακῶς.

Οι διαστολές λόγω του συνεπτυγμένου ρυθμού.



Τώρα, στὴν σελ. 82 τὸ ἀπολυτίκιο τῶν ἐγκαινίων ἀναφέρεται ὅτι ψάλλεται σὲ «ἦχο λέγετο, μαλακὸ χρωματικό». Στὴν σελ. 112 μελοποιεῖται ὁ ψαλμὸς ν΄(50) σὲ «ἦχο λέγετο ἤτοι πλ. Β διατονικός». Στὴ σελ. 55 ὁ ἦχος τοῦ κανόνα ἀναφέρεται «ἦχος λέγετος» σκέτος. Ἔχω μπερδευτεῖ. Οἱ γνώσεις μου εἶναι ἑνὸς ἁπλοῦ ψάλτη χωρὶς ἰδιαίτερη θεωρητικὴ κατάρτιση. Παρατηρῶ ὄμως, ὅτι πρώτη φορὰ διαπιστώνω δυσκολία στὴν μελέτη μουσικοῦ κειμένου καὶ συμπεραίνω πὼς πιθανῶς αὐτὰ ποὺ γνώριζα δὲν εἶναι ἀρκετὰ γιὰ νὰ διαβάσω καὶ κατόπιν νὰ ἀποδώσω τὸ κείμενο.
Έχουν συζητηθεί κατά καιρούς και αυτά τα θέματα περί πλ.β' διατονικού...ήταν και αυτή η ορόλογία σε χρήση στην χειρόγραφη παράδοση...

Ὅλα τὰ παραπάνω τὰ ἔχω δεῖ σὲ συζητήσεις κατὰ καιροὺς ἀλλὰ θεωροῦσα ὅτι ἀνήκουν στὴν σφαίρα τῆς ἔρευνας καὶ ὅτι παραμένουν σὲ ἐπίπεδο θεωρητικῆς ἀναζήτησης. Μᾶλλον ἔκανα λάθος καὶ πρέπει νὰ ξαναδιαβάσω θεωρία ὄχι πλέον γιὰ θεωρητικὴ γνώση ἀλλὰ καὶ γιὰ νὰ μπορῶ νὰ ἀποδώσω στὸ ἀναλόγιο.
Εὐχαριστῶ.
Εδώ μάλλον κάτι δεν κατάλαβα καλά...:rolleyes:

Υ.Γ.η ειρωνία θα είναι να σπεύσουν κάποιοι "γνωστοί άγνωστοι" και να χαρακτηρίσουν και τον κ.Στάθη Σιμωνοκαραϊκο" επειδή χρησιμοποιεί αυτές τις ορολογίες...ο άνθρωπος "έχει φάει τα χειρόγραφα με το κουτάλι" και έτσι είναι σε θέση να γνωρίζει ότι υπάρχουν αυτές οι ονομασίες και δεν τις εφεύρε ο Καράς όπως κάποιοι φαντάζονται αλλά προϋπήρχαν...:rolleyes:
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Διαβάζοντας τὸ πόνημα τοῦ κ. Στάθη, ποὺ διακρίνεται ἀπὸ ἰδιαίτερα ἐμβριθῆ εἰσαγωγή, διαπίστωσα κάποια σημεία ποὺ μὲ δυσκολεύουν προσωπικά. Στὴ σελ. 86 ἀναφέρεται ὅτι ὁ ψαλμὸς ρμδ΄ «ἐμελίσθη εἰς τροχαϊκὴν διποδίαν, μετ᾿ ἐξαιρέσεων». Ἐπειδὴ στὴν Φιλοσοφικὴ ὅταν παρακολουθοῦσα μαθήματα κλασικῆς φιλολογίας παρέλειψα τὸ μάθημα τῆς Μετρικῆς, ἄς μὲ διαφωτίσει κάποιος περὶ τίνος πρόκειται .



Θα προσπαθήσω να γίνω κατανοητός εν συντομία.

Ξεκινώντας από τον ορισμό του Χρυσάνθου για τον ρυθμό:

View attachment 17436

Μικρό σχόλιο. Σύστημα σημαίνει πως αποτελείται από τουλάχιστον δύο στοιχεία, αλλιώς δεν μπορεί να αποτελεί σύστημα. (Διορθώστε με οι φιλόλογοι.)

Απαραίτητο στοιχείο του ρυθμού είναι οι πόδες :

View attachment 17439

Ακόμα ένα μικρό σχόλιο. Εδώ ο Χρύσανθος λέει σαφώς πως ο μικρότερος πους είναι ο δίσημος (μία τουλάχιστον θέση και μία τουλάχιστον άρση).
Επίσης λέει πως ο κάθε πους είναι ΜΕΡΟΣ του όλου ρυθμού. Και παρακάτω:

View attachment 17441

Τρίτο μικρό σχόλιο. Αφού ο ρυθμός ΣΥΝΤΙΘΕΤΑΙ από πόδες (που ήδη ξέρουμε πως είναι τουλάχιστον δίσημοι), ο μικρότερος ρυθμός είναι ο τετράσημος (από τουλάχιστον δύο δισήμους αποτελούμενος.)

Αναφέρει δε και ποιοί είναι οι πόδες και μεταξύ άλλων:

View attachment 17442

Και για όσους δεν γνωρίζουν τί σημαίνουν τα Ο και 1 :

View attachment 17443

Ο ρυθμός λοιπόν που αποτελείται από δύο Τροχαίους (πόδες) είναι η Τροχαϊκή διποδία. Οι εξαιρέσεις, όπου απαιτεί ο τονισμός, ο ρυθμός να αποτελείται από περισσότερους πόδες.

Για τα άλλα όταν ξαναβρώ χρόνο, εκτός και με προλάβουν άλλοι και με απαλλάξουν του κόπου.
 

Attachments

  • Ρυθμός.bmp
    113.6 KB · Views: 0
  • Πούς.bmp
    266.7 KB · Views: 0
  • Σύνθεση ρυθμού.bmp
    82.3 KB · Views: 1
  • Τροχαίος.bmp
    42.7 KB · Views: 0
  • Σήμανση Χρόνων.bmp
    259.5 KB · Views: 1

p.manolis

Νέο μέλος
Λίαν αγαπητέ και σεβαστέ πατέρα Μάξιμε,

Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα στο φόρουμ αυτό. Όντως έχουμε μελετήσει το ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΙΚΟΝ (ΕΥΧΟΛΟΓΙΟΝ Δ΄) - ΕΚΔΟΣΙΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΣΙΜΩΝΟΣ ΠΕΤΡΑΣ το οποίο θα χρησημοποιήσουμε. Είναι μεγάλη η χαρά μας που θα έχουμε κοντά μας την τιμία κάρα του ιαματικού προστάτου μας και η ανάμνηση των εγκαινίων θα είναι η δεύτερη μεγάλη εορτή της ενορίας μας.
Ευχαριστούμε για τις παρεμβάσεις σας εδώ γιατί όντως μαθαίνουμε και επιστρέφουμε στην ορθοπραξία στην τάξη και ακρίβεια της θείας λατρείας.
 
Top