Εις το μνήμα Σε επεζήτησεν (studio)

IsoFAn

Φανάρας Γεώργιος
"Εις το μνήμα Σε επεζήτησεν"

Αναστάσιμο Στιχηρό Αίνων τρίτου Ήχου

(Κωνσταντίνου Πρίγγου, κατ εκτέλεσιν Χαριλάου Ταλιαδώρου)


Μέλος & Ισοκρατήματα: Φανάρας Γιώργος

Ηχογραφηση: Home Studio

View attachment smsllΕΙΣ-ΤΟ-ΜΝΗΜΑ.jpg

View attachment EIS TO MNHMA-MasterNew2.wma
(εγινε νεα μιξη)
 
Last edited:
Πάντα όταν σ' ακούω (από το 84 μέχρι και σήμερα ) ένα αηδονάκι μπαίνει στα αυτιά μου και με κάνει να σταματάω καθετί που κάνω για να το ακούσω...
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Αξιόλογη ερμηνεία. Απλώς στερείται σταθερής χρονικής αγωγής. Αλλά αξίζουν συγχαρητήρια στον κ. Φανάρα.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Απλώς στερείται σταθερής χρονικής αγωγής. Αλλά .

Αδελφέ έχεις ωραίο λόγο,γράφεις ωραία.Όλα καλά.Γιατί μας το χαλάς αδελφέ;Τι την θέλεις την παρατήρηση; Έβαλε ένα μέλος του forum, ένα πολύ ωραίο κομμάτι.Βάλε ένα συγχαρητήρια,βάλε ενα thanks, πες ένα ευχαριστώ που γεμίζουμε τις δύσκολες ώρες του χειμώνα και σε κρατάμε παρέα πίνοντας το καφεδάκι και άσε όλα τα υπόλοιπα,κρίσεις και επικρίσεις.Πως θα μπούμε στον Παράδεισο αδελφέ; Ο Θεός εάν μας έκρινε με το 1/1000000000.......
του κριτικού σου ύφους, θα μας έστελνε όλους στα τάρταρα.Ας έχουμε αγάπη..................
Μία με τους ψαλτάδες, μία με τους ιερείς,μία με τον κόσμο.Έλεος.Μαζί μας ζεις αδελφέ και πρέπει να υπομένεις.Εάν δεν σου αρέσουν αυτά ασχολήσου με κάτι άλλο.Από την στιγμή που μπήκες στην οικογένεια του Ψαλτολογίου και όχι του Υβρεολογίου,πες ένα Δόξα σοι ο Θεός, άκου όσα αρχειάκια σου αρέσουνε.Όσα δεν σου αρέσουνε μην τα ακούς.Και κάτι άλλο.
Ο κ.Φανάρας και ο κάθε κύριος έχουνε δασκάλους.Εάν ήθελε την γνώμη ή την γνώσιν για κάποιο μάθημα θα ρωτούσε τον δάσκαλό του και όχι τον οποιοδήποτε.Ξέρουμε τα συν και τα πλην μας.Δεν χρειαζόμαστε υποδείξεις.Εμείς ανεβάζουμε τα αρχεία μας και όταν χρειαζόμαστε γνώμες,το ανακοινώνουμε.Τότε γράψε αυτό που νομίζεις.Σε άλλην περίπτωση μην ανακινείς θέματα εκ του μη όντος.Επίσης πες και ένα μπράβο σε εμάς που ανεβάσαμε ατομικά μας αρχεία και δώσε μας φτερά. Μην μας τα τσαλακώνεις.
Δώσε αγάπη για να πάρεις αγάπη αδελφέ.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ, κ. Κερμελίδη, νομίζω ότι είστε απέναντί μου λίγο υπερβολικός. Ο καθένας στο Ψαλτολόγιο έχει το δικαίωμα να εκφράζει την άποψή του (πάντοτε κόσμια και πολιτισμένα). Δεν νομίζω ότι έκανα κάτι διαφορετικό. Συνεχάρην τον κ. Φανάρα. Και επαναλαμβάνω ότι του αξίζουν συγχαρητήρια. Για ποιο λόγο μου επιτίθεσθε; Έγραψα ότι δεν υπάρχει σταθερή χρονική αγωγή κατά την εκτέλεση. Έτσι εγώ διαπίστωσα, και επειδή έχουμε ελευθερία λόγου το έγραψα. Δεν τίθεται θέμα δασκάλου. Αλλοίμονο εάν κανείς όταν εκφράζει την γνώμη του, θεωρείται ότι επιδιώκει να κάνει τον δάσκαλο. Τότε θα έπρεπε να εκφράζεται κανείς μόνο λέγοντας "συγχαρητήρια" ή να μην εκφράζεται καν. Το Ψαλτολόγιο είναι χώρος εντός του οποίου διατυπώνονται δημοσίως κάθε λογής απόψεις. Έχω διαπιστώσει ότι οι περισσότερες είναι καλοπροαίρετες και καλόβουλες. Πολλές φορές αναφύονται έντονες διαφωνίες. Αυτό δεν απαγορεύεται. Διατυπώνεται μία άποψη από τον υποφαινόμενο. Ο Α συμφωνεί ο Β διαφωνεί. Διατυπώνει ο Β μία άποψη. Ο υποφαινόμενος συμφωνεί, ο Α διαφωνεί. Διατυπώνει ο Α μία άποψη. Ο υποφαινόμενος διαφωνεί, Β συμφωνεί. Επεμβαίνει ο Γ, εκφράζοντας μία νέα άποψη, συνδυάζοντας ορισμένα στοιχεία. Με αυτόν θα συμφωνήσει ο Ε και ο Ζ, αλλά ο Δ θα διαφωνήσει. Και πάει λέγοντας. Για φανταστείτε, κ. Κερμελίδη, όλοι να συμφωνούσαν να συμμετέχουν στο Ψαλτολόγιο με τον όρο ότι θα λένε μόνο "Συγχαρητήρια" και "Ευχαριστώ"... Δεν θα μπορούσε κάποιος να διακρίνει χρήσιμα στοιχεία μέσα από μία (καλώς εννοούμενη) διαφωνία... Έχετε μία εξαιρετικά σωστή οπτική γωνία: Όλοι είμαστε εν Χριστώ αδελφοί. Και θα πρέπει αυτό να το αποδεικνύουμε όχι μόνο εδώ στο Ψαλτολόγιο, αλλά και στο κοινωνικό μας περιβάλλον. Αγάπη και στάση συμπόνοιας. Πνεύμα αδελφικό, όχι κατακριτικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται να εκφραστεί μία άποψη. Κόσμια και πολιτισμένα, χωρίς ίχνος δεσποτισμού και μονισμού, καλώς να εκφραστεί. Εκτιμώ ιδιαιτέρως όλους εκείνους που επιλέγουν αυτήν την μέθοδο για να διατυπώσουν τις απόψεις τους. Και αυτό θα ήταν παράλογο εάν και ο ίδιος δεν είχα πάντοτε ως προτεραιότητα να εκφράζομαι ελεύθερα μεν, κόσμια δε. Και νομίζω τηρώ πιστά αυτήν μου την αρχή. Ναι. Κάπου θα γίνω λίγο επικριτικός, διότι πρέπει ορισμένες καταστάσεις να καυτηριαστούν. Θα μου πείτε "Και ποιος σε όρισε εσένα, φίλε, ως τον κατάλληλο;" Δεν με όρισε κανείς αγαπητέ μου, κ. Κερμελίδη. Αλλά σας ρωτώ με την ελπίδα της απαντήσεως: Είμαστε σε ένα χώρο ιερό. Ο Θεός μας χάρισε ένα τάλαντο και μία θέση, περιμένοντας από εμάς τον διπλασιασμό του ταλάντου και την αξιοποίηση της θέσεως δημιουργικά και παραγωγικά, και όχι καταχρηστικά. Παρατηρείται ένα λυπηρό φαινόμενο στις εκκλησίες. Ουκ ολίγοι ψάλτες -για να αναφερθώ στα περί ημών- κατά την απόδοση του Χερουβικού ύμνου εκτρέπονται από τα παραδεδομένα. Πρέπει να ορισθείτε υπό τινος προκειμένου να επισημάνετε το φαινόμενο και να το στιγματίσετε; Περιμένω την απάντησή σας, δίδοντας όμως και την δική μου απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα. Όχι. Χρεούται ο οιοσδήποτε που επισημάνει το πρόβλημα να το υποδείξει. Γιατί όχι; Να νουθετήσει με τρόπο διακριτικό τον ιεροψάλτη. Είμαι αυτής της απόψεως. Αν αυτό συμβαίνει στην κοινωνική ζωή, δεν θα ήταν παράλογο να μην συμβαίνει εδώ στο Ψαλτολόγιο; Θα ήταν εξόχως παράλογο. Η έξοχα παράλογη όμως αυτή πιθανότητα δεν ισχύει. Και επομένως, όχι μόνο δεν θίγομαι που διατυπώσατε μία διαφορετική άποψη από την δική μου, αλλά επιπλέον αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω. Όμως, τέλος, θα ήθελα να τονίσω πως το γεγονός ότι ανέφερα ορισμένα μεμονωμένα περιστατικά που μου διηγήθηκαν κάποιοι συνάδελφοι σχετικά με ορισμένες παρατηρούμενες καταστάσεις, δεν σημαίνει ότι βάλλω μύδρους κατά πάντων. Δεν θα ήταν ζωηρά υπερβολική μία τέτοια επισήμανση; Θα ήθελα να σας καληνυχτίσω θερμά, με την ευχή να σας δίδει ο Θεός υγεία και μακροημέρευση. Με τιμή, Α.
 
Last edited:

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
[...]Με τιμή, Α.

Από το...;;; "Αηδόνης";;;

Σωστά όλα αυτά που λέτε κατ' αρχήν, αλλά το να εισπράττεις κριτική από ανώνυμη και μη βουλόμενη να αποκαλυφθεί πηγή δεν είναι κατά την άποψή μου "κόσμιο και πολιτισμένο".

Κατά την άποψή μου πάντα...
 

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα επισημάνατε κε Αηδόνη. Αν και θα μπορούσαν εύκολα να συνοψισθούν στο απλούστερο «εφ' όσον δεν προσβάλλω κανέναν και δεν καταχρώμαι εν γένει αυτής της δυνατότητάς μου, μπορώ ελεύθερα να εκφράσω την άποψή μου».

Όσον αφορά στην παρατήρησή σας περί της εκτέλεσης του κ. Φανάρα, θα γνωρίζετε υποθέτω ότι η συγκεκριμένη εκτέλεση του ως άνω στιχηρού όπως την εισήγαγε ο Κ. Πρίγγος, γίνεται σε ελεύθερη χρονική αγωγή. Είτε ο ερμηνευτής είναι ο Ταλιαδώρος είτε ο οποιοσδήποτε. Άρα προς τί αυτή η παρατήρηση; Ο κ. Φανάρας δίδοντας τις πληροφορίες για την ηχογράφηση, έδωσε πλήρως (τουλάχιστον σε μένα) το στίγμα του τί ακριβώς θα ακουστεί. Δεν προσπάθησε να ξεγελάσει κάποιον... Εσείς βέβαια μπορεί να διαφωνείτε με τέτοιου είδους εκτελέσεις. Και αυτό φυσικά είναι συζητήσιμο. Άρα αυτό το οποίο θα ήταν λογικό να παρατηρήσετε είναι η επιλογή εκ μέρους του κ. Φανάρα αυτής της εκτέλεσης.
 
Last edited:

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Έχετε μία εξαιρετικά σωστή οπτική γωνία: Όλοι είμαστε εν Χριστώ αδελφοί. Και θα πρέπει αυτό να το αποδεικνύουμε όχι μόνο εδώ στο Ψαλτολόγιο, αλλά και στο κοινωνικό μας περιβάλλον. Αγάπη και στάση συμπόνοιας. Πνεύμα αδελφικό, όχι κατακριτικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι απαγορεύεται να εκφραστεί μία άποψη. Κόσμια και πολιτισμένα, χωρίς ίχνος δεσποτισμού και μονισμού, καλώς να εκφραστεί. Ναι. Κάπου θα γίνω λίγο επικριτικός, διότι πρέπει ορισμένες καταστάσεις να καυτηριαστούν. Θα μου πείτε "Και ποιος σε όρισε εσένα, φίλε, ως τον κατάλληλο;" Δεν με όρισε κανείς αγαπητέ μου, κ. Κερμελίδη. Αλλά σας ρωτώ με την ελπίδα της απαντήσεως: Είμαστε σε ένα χώρο ιερό. Ο Θεός μας χάρισε ένα τάλαντο και μία θέση, περιμένοντας από εμάς τον διπλασιασμό του ταλάντου και την αξιοποίηση της θέσεως δημιουργικά και παραγωγικά, και όχι καταχρηστικά. Παρατηρείται ένα λυπηρό φαινόμενο στις εκκλησίες. Ουκ ολίγοι ψάλτες -για να αναφερθώ στα περί ημών- κατά την απόδοση του Χερουβικού ύμνου εκτρέπονται από τα παραδεδομένα. Πρέπει να ορισθείτε υπό τινος προκειμένου να επισημάνετε το φαινόμενο και να το στιγματίσετε; Περιμένω την απάντησή σας, δίδοντας όμως και την δική μου απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα. Όχι. Χρεούται ο οιοσδήποτε που επισημάνει το πρόβλημα να το υποδείξει. Γιατί όχι; Να νουθετήσει με τρόπο διακριτικό τον ιεροψάλτη. Είμαι αυτής της απόψεως. Αν αυτό συμβαίνει στην κοινωνική ζωή, δεν θα ήταν παράλογο να μην συμβαίνει εδώ στο Ψαλτολόγιο; Θα ήταν εξόχως παράλογο. Η έξοχα παράλογη όμως αυτή πιθανότητα δεν ισχύει. Και επομένως, όχι μόνο δεν θίγομαι που διατυπώσατε μία διαφορετική άποψη από την δική μου, αλλά επιπλέον αισθάνομαι την ανάγκη να σας ευχαριστήσω. Όμως, τέλος, θα ήθελα να τονίσω πως το γεγονός ότι ανέφερα ορισμένα μεμονωμένα περιστατικά που μου διηγήθηκαν κάποιοι συνάδελφοι σχετικά με ορισμένες παρατηρούμενες καταστάσεις, δεν σημαίνει ότι βάλλω μύδρους κατά πάντων. Δεν θα ήταν ζωηρά υπερβολική μία τέτοια επισήμανση; Θα ήθελα να σας καληνυχτίσω θερμά, με την ευχή να σας δίδει ο Θεός υγεία και μακροημέρευση. Με τιμή, Α.


Αδελφέ Αηδόνη μπορώ να απαντήσω σε όλα τα ανωτέρω,αλλά δεν θα το κάνω διότι δεν θα προσφέρει κάτι στην ψυχική μου και στην ψυχική σας διάθεση.Πνευματικά δεν θα έχουμε κέρδος.Προ μηνών αποφάσισα να μην παίρνω μέρος σε διενέξεις διότι το αποτέλεσμα ήτο ο πνευματικός μηδενισμός.
Διάβαζα περιστατικά τα οποία εξευτέλιζαν τους Άρχοντας ιεροψάλτας.π.χ.Ο κ.Στανίτσας δεν μιλούσε τον κ.Πρίγγο,ο κ.Ταλιαδώρος δεν έχει ιδέα από χρόνο,ο κ.Δασκαλούδης τραγουδάει κ.λ.π. Τι να είπω; Τι να γράψω σε αυτούς που δεν έχουν ιδέα και γράφουν για να διαβάλλουν τον συνάνθρωπό τους.Σε ρωτώ: Είναι άνθρωποι αυτοί η΄διάβολοι [από την λέξη διαβάλλω];
Επανέρχομαι στο θέμα.Θα ήτο πιο φρόνιμο,σεμνό,ταπεινό και ευάρεστο αδελφέ Αηδόνη,αφού πραγματικά σας ενδιαφέρει ο πολλαπλασιασμός του ταλάντου που ο Θεός μας παρέδωκε, ότι παρατηρήσεις έχετε για τον οποιονδήποτε να τις κάνετε μέσω προσωπικού μηνύματος χωρίς τυμπανοκρουσίες και δημόσιες εκθέσεις των πεπραγμένων του.Αυτό πιστεύω θα κάνατε στο παιδί σας εάν θέλατε να του κάνετε κάποια παρατήρηση.Δεν θα το βγάζατε στον χώρο του σχολείου η' της γειτονιάς και θα του κάνατε παρατηρήσεις.Πιστεύω ως πραγματικός χριστιανός,με διάκριση και αγάπη θα τον παίρνατε παράμερα και θα του μιλούσατε με αγάπη και σεβασμό χωρίς να δίνατε στόχο.Πιστεύω ότι από τώρα και στο εξής,μέσω προσωπικού μηνύματος θα κάνετε τις παρατηρήσεις σας και σε δημόσια έκθεση θα γράφετε μόνο τα συν,μόνο τα καλά αυτών που ακούτε.Αυτό θέλει ο Θεός.
Όσον αφορά για το εάν τα κακώς κείμενα πρέπει να τα βγάζουμε στην φόρα, θα σου προτείνω να διαβάσεις το κείμενο την Παλαιάς Διαθήκης με την μέθη του Νώε και με την αντιμετώπιση του πατέρα από τα τρία του τέκνα Σημ,Χαμ και Ιάφεθ και τα αποτελέσματα αυτών.
Τέλος ας αφήσουμε και στον Θεόν να κανονίσει τα κακώς κείμενα.Ξέρει Αυτός.Πάντα εν σοφία τα εποίησε.Εμείς τι θα κάνουμε παραπάνω; Με ότι ασχοληθήκαμε, σαλάτα τα κάναμε.
Με την εν Χριστώ αγάπη σε χαιρετώ.
Ειρήνη υμίν......:)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Για να κάνω πιό παραστατικό το παραπάνω μνμ του κ. Κερμελίδη παραθέτω και το ψηφιδωτό του μεθυσμένου Νώε από την Capella Palatina στο Παλέρμο της Σικελίας (1160-70).
 

Attachments

  • Capella Palatina Nwe methysmenos.jpg
    758.2 KB · Views: 28

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Βεβαίως, αν εξετάσουμε το ζήτημα πολύ αυστηρά και με πνευματικούς όρους κ. Κερμελίδη, θα καταλήγαμε στο συμπέρασμα ότι το να προβάλλεις τον εαυτό σου, το έργο σου, τα τάλαντό σου, τις ικανότητές σου σε ένα δημόσιο χώρο προβολής όπου ένας πολύ μεγάλος αριθμός θα σε θαυμάσει και θα σε συγχαρεί -έστω και εάν δεν το εκφράσει δημόσια- υποκρύπτει βαθέως άλλα κίνητρα από τα ισχυριζόμενα. Υποκρύπτει τα πάθη της φιληδονίας, της φιλαυτίας, της ματαιοδοξίας. Και εφ' όσον, απ' ότι φαίνεται, είστε άνθρωπος που έχει μελετήσει σχετικώς, κ. Κερμελίδη, γνωρίζετε πολύ πολύ καλά τι εννοώ. Αλλά και όλοι, όλοι μας, αν σκάψουμε βαθιά μέσα στους λογισμούς μας, θα διαπιστώσουμε ότι η διάθεση δημόσιας προβολής δεν είναι μία αγνή κίνηση, αφελής. Ως άνθρωποι είμαστε αμαρτωλοί και πρέπει να το γνωρίζουμε αυτό. Βέβαια, σίγουρα κάποιοι θα σπεύσουν να μας πουν ότι ηθικολογούμε. Αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος να αμυνθείς, όταν δεν παραδέχεσαι την αλήθεια. Προσωπικά, γνωρίζω πολύ καλά ότι ο λόγος που δεν αγιάζουν οι ψάλτες εύκολα είναι η δημόσια προβολή, ο έπαινος και η παρρησία που αποκτάται. Λες και όσο πιο πολύ "αμανεδίσεις" σε μία θέση δοξαστικού σχετική, τόσο περισσότερο θα εισακουσθείς στον Θεό. Θα μου πείτε εσείς ή μία φωνή λογικής: "Τότε θα έπρεπε να πάμε σε ένα μοναστήρι και να κλειστούμε μέσα και ούτε να ψάλλουμε ούτε να προβάλλουμε και επιδεικνύουμε τις φωνητικές μας πλούσιες ικανότητες". Αυτό σαφέστατα και είναι μία διαθέσιμη επιλογή, που όμως δεν μπορούν όλοι να ακολουθήσουν (για να μην πω κανείς και γίνω υπερβολικός...). Υπάρχουν και άλλες επιλογές που ο καθένας μπορεί να εφεύρει προκειμένου να αποφύγει τους επαίνους και τα "μπράβο" και τα "συγχαρητήρια". Είναι λίγο φαρισαϊκή αυτή η στάση "Δείτε με πώς ψάλλω... Απολαύστε το τάλαντό μου... Θαυμάστε με...". Και μην μου πείτε ότι δεν είναι έτσι. Διότι και εγώ όταν στην εκκλησία που ψάλλω έρχονται στο "Δι' ευχών" και μου λένε "Συγχαρητήρια κ. Αηδόνη! Είστε μοναδικός" και άλλα τέτοια, φουντώνω σαν το παγώνι! Ενδεχομένως όμως κάποιοι από τους αγαπητούς συναδέλφους να έχουν μία πιο σωστή στάση από την δική μου επαίσχυντη. Θα μπορούσαμε να αναλύσουμε τι επιτυγχάνεται διά μέσου ενός επαίνου και μιας κολακείας. Αλλά θα ειπωθεί ότι πρόκειται περί ηθικολογίας, οπότε δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Έχετε καταλάβει, νομίζω, ότι συμφωνώ με όλα όσα γράψατε. Και θα προσθέσω ότι αποτελεί ανδρείας χαρακτηριστικό να παραδέχεσαι την αλήθεια, έστω και ο εαυτός σου τσαλακώνεται, τσουρουφλίζεται, πονάει... Αυτή είναι η αρχή για την μετάνοια.. κ. Κερμελίδη, καλό βράδυ... Με εκτίμηση ειλικρινή, Α.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Τώρα εάν σε κάποιους δεν άρεσαν αυτά που είπα, ας θεωρήσουν ότι ποτέ δεν τα έγραψα...
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Συμφωνώ αδελφέ με τα ανωτέρω.Δυστυχώς παίζουμε με την φωτιά πάνω στα αναλόγια,πέφτουμε στις αμαρτίες της φιληδονίας,εγωισμού κ.λ.π.
Εξάλλου αυτός είναι και ο λόγος που καταφεύγουμε στον πνευματικό βρίσκοντας καταφύγιο στην Θείαν Εξομολόγησιν.Άνθρωποι είμαστε αδελφέ κ.Αηδόνη.Δεν είμαστε άγγελοι.Αλλά τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε να αγκαλιαζόμαστε και να ασπαζόμεθα ο ένας τον άλλον όπως οι πρωτοχριστιανοί που ασπάζονταν μεταξύ τους πριν την Θείαν Κοινωνίαν.Έτσι δεν είναι;
Και ο γράφων μαστίζεται πολλές φορές από το αμάρτημα της φιλαυτίας και της προβολής αλλά αφού πέφτουμε θα ξανασηκωθούμε.Έτσι πάντα θα προσπαθούμε με την βοήθεια του Κυρίου μας.Ας βοηθηθούμε και ας αγαπηθούμε προς δόξαν Κυρίου.Συμφωνείτε πιστεύω........:)
Υ.Γ. Συνεχίζουμε εν ειρήνη και μετανοία λοιπόν......:)
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Αηδόνης;100228 said:
Προσωπικά, γνωρίζω πολύ καλά ότι ο λόγος που δεν αγιάζουν οι ψάλτες εύκολα είναι η δημόσια προβολή, ο έπαινος και η παρρησία που αποκτάται.
Την παραπανω αποψη την ακουμε κ' διαβαζουμε συχνα, ειναι πραγματα γνωστα και συμφωνουμε ολοι μας, ομως ελεος πια. Ποιοι ειναι αυτοι που ''δοξαζονται'' στις μερες μας στα αναλογια και κινδυνευουν να πεσουν σε υπερμετρο εγωισμο?? Ενας ηταν ο Χατζημαρκος τον οποίο χειροκροτουσαν μεσα στο ναο. Δηλ αν σημερα εμας μας πουν ενα ''ωραια εψαλλες'' ειναι κακο? Υπαρχει τετοια προχειροτητα στα αναλογια λογω μη καταρτισμενων ψαλτων που οταν ο κοσμος ακουει εναν σωστο ψαλτη τον επιβραβευει. Τοσο τρομερο ειναι πια? Και επιτελους θεωρω λαθος συνεχως να λεμε οι ψαλτες δεν αγιαζουν, οι ψαλτες ειναι θηρια εγωισμου και ολα τα σχετικα. Ανθρωποι ειμαστε ολοι μας με τις αδυναμιες μας. Η επιβραβευση δεν ειναι απαραιτητα κακη αφου ειναι κ αυτη μια δικαιωση των αγωνων που κανει ενας ψαλτης και του δινει ενεργεια να συνεχισει. Φυσικα και δεν αντιμετωπιζουμε το ολο θεμα ως τραγουδιστες ομως μη ξεχναμε πως δεν ψαλλουμε επειδη ο Θεος και οι αγιοι εχουν αναγκη απο υμνους αλλα επειδη εμεις εχουμε αναγκη απο αυτους και μεσω της υμνωδιας προσπαθουμε να δημιουργησουμε διαθεση προσευχης στους πιστους. Ετσι λοιπον ενας καλος λογος μπορει να αποτελεσει σημαδι πως καλα βαδιζουμε ως ιεροψαλτες.
 
Last edited:

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Ετσι λοιπον ενας καλος λογος μπορει να αποτελεσει σημαδι πως καλα βαδιζουμε ως ιεροψαλτες.

η γιαγιά θα πει το μπράβο σε σένα αλλά στο Γαιτάνο θα πει 10 μπράβο!
Οπότε, θα ξέρεις σίγουρα αν βαδίζεις καλά...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
η γιαγιά θα πει το μπράβο σε σένα αλλά στο Γαιτάνο θα πει 10 μπράβο!
Οπότε, θα ξέρεις σίγουρα αν βαδίζεις καλά...
Πιστεψε με αν ερθει ο κ. Γαιτανος και ο καθε Γαιτανος να ψαλλει σε ναους απο το πρωι με υποτυπωδεις ή και καθολου μικροφωνικες και οχι σε συναυλια με την ανεση του και με τις τρομερες μικροφωνικες εγκαταστασεις που εχει θα παρει μαλλον -10 μπραβο.:cool: Ομως αυτο ειναι αλλο μεγαλο θεμα... ας το αφησουμε καλυτερα.
 
Last edited:
Ενας ηταν ο Χατζημαρκος τον οποίο χειροκροτουσαν μεσα στο ναο.

Και ο Στανίτσας (Άγιος Δημήτριος Αμπελοκήπων) και ο Παναγιωτίδης (Αγία Κυριακή Πύργου) έχουν χειροκροτηθεί εν ώρα ακολουθίας! Χρυσές εποχές Γιάννη...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Και ο Στανίτσας (Άγιος Δημήτριος Αμπελοκήπων) και ο Παναγιωτίδης (Αγία Κυριακή Πύργου) έχουν χειροκροτηθεί εν ώρα ακολουθίας! Χρυσές εποχές Γιάννη...
Και ο Χατζημαρκος εχει χειροκροτηθει απο τους πιστους, εκτος των πολλων ναων στην Ελλαδα, και στο Οικ. Πατριαρχειο... εκει να δεις φιλε Νικο χρυσες εποχες:wink:
 
Top